Kodėl apdangalas ,,ANTIKRUŠA"?
Audringos vasaros
Šylant klimatui vis dažniau vasaros laikotarpis asocijuojasi su besikartojančiomis karščio bangomis ir jas lydinčiomis liūtimis, audromis ir kruša. Kasmet Lietuvoje vasaros – vis audringesnės. Karščio bangas palydi smarkios audros, vasaros mėnesiais dėl krušos kiemus ir gatves nukloja „sniegas“ – tai krušos ledukai. Kartais jie būna net teniso ar golfo kamuoliuko dydžio ir krisdami iš dangaus apgadina ne tik gėlynus ir daržus, bet ir automobilius ar kitą turtą.
Stambi kruša
2023 metais buvo užregistruoti net 9627 (2022 metais – 8242, o 2021 metais – 5195) stambios krušos pranešimai. Iš jų 1931 pranešimai buvo apie >5 cm diametro krušos ledėkus. Stambiausia kruša Europoje registruota Slovėnijoje (kur krito net 13,8 cm diametro ledo gabalai), Bulgarijoje (13 cm), Prancūzijoje ir Ispanijoje (11 cm), Vokietijoje ir Rusijoje (10 cm). Lietuvoje 2023 m. rugpjūčio audros pasižymėjo įspūdingo dydžio (iki 6–9 cm) krušos ledėkais. Šie pridarė daug nuostolių gyventojams (pvz. Žagarės miestelyje).
Krušos žala automobiliui
Turbūt ne vienam vairuotojui yra tekę patekti į krušą, tiesa, ledo gabaliukai gali būti įvairių dydžių. Kaip teigia meteorologai, didžiausias užfiksuotas ledokšnis Lietuvoje yra iki dvylikos centimetrų, pasaulyje – dvigubai didesnis. Dažniausiai mes matome mažus ledukus, kurie didelės žalos galbūt ir nepadaro. Bet jeigu tie ledo gabaliukai didėja iki centimetro dydžio, tai, be abejo, žala automobiliui gali būti pakankamai didelė. Dažniausiai lietuviai kreipiasi pavasarį ir vasarą, grįžę iš kelionių po Europą.Ten užklupusi kruša yra gerokai pavojingesnė ir klastingesnė. Paprastai prognozuoti, kad iš to vieno ar kito audros debesies, link kurio mes važiuojame, bus kruša ar tik liūtis, yra pakankamai sudėtinga.
Automobilis po krušos
Jei savo transporto priemonę draudžiate tik privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu – deja, remonto kaštus teks padengti savo lėšomis. Draudimas atlygins šiuos nuostolius, jei savo automobilį esate apdraudę kasko draudimu. Kruša gali padaryti didelių nuostolių automobilio kėbului, stiklams, o ypač stoglangiams. Draudimo ekspertai pastebi, kad dažniausiai krušos metu ledukai išmuša duobutes ant variklio gaubto ar stogo. Jei tokių įlenkimų vos keli – juos galima panaikinti bedažymine technologija, tačiau jei kruša automobilį suvarpė itin smarkiai arba ledukų gabalai buvo didesni – prireiks įprasto kėbulo tiesinimo ir dažymo, o neretai minėtas dalis gali tekti pakeisti naujomis. Nors kasko draudimas ir atlygina automobiliui padarytą žalą, tačiau nukentėjusiems nuo gamtos stichijų žmonėms tai dažniausiai reiškia nepatogumais paženklintą laikotarpį: kurį laiką tenka gyventi be automobilio, nes jį prireikia remontuoti, jei tai nebeįmanoma, už gautą išmoką ieškoti kitos transporto priemonės.
Prevencinės priemonės
Artėjant audrai nestatyti automobilių po medžiais, nes lūžtančios šakos ar virstantys medžiai gali juos apgadinti. Taip pat krušos padarinių išvengsite, jei automobilį laikysite garaže ar po stogine. Žinoma, ne visuomet tai įmanoma numatyti, be to, išvažiavus į darbą ar atostogauti, automobilį paliekate lauke. Kruša jus gali užklupti ir kelyje.
Jeigu jau nutiko taip, kad kruša pakankamai stipri ir krenta dideli ledo gabaliukai, reikėtų iki minimumo sumažinti greitį arba visiškai sustoti, svarbu tai daryti saugiai.
Žmonės stoja po tiltais, viadukais ir tokiu būdu slepiasi. Kelių eismo taisyklės tą draudžia daryti, bet žmonės, gelbėdami savo turtą, krušos bando išvengti. Galima bandyti apsaugoti automobilį ir parankinėmis priemonėmis, galima panaudoti automobilyje esančius kilimėlius, bagažinės kilimėlį, jeigu turite, kažkokius drabužius dėti bent ant plokščiausių vietų. Žinoma, reikėtų suprasti, kad vėjas būna didžiulis ir tikėtina, kad gali viską išnešioti ir išmėtyti.
Pati geriausia apsauga
"Antikruša" – tai kokybiškas, oro sąlygoms atsparus automobilio apdangalas, kuris gali būti naudojamas tiek žiemą, tiek ir vasarą. Automobilio apdangalas skirtas apsaugoti automobilį nuo krušos, dulkių, lietaus, medžių sakų, lapų.
1. Viršutinė apdangalo dalis pagaminta iš 4 sluoksnių: 3,6 mm EVA minkštosios dalies + 40 g neaustinio audinio + 100 g lygaus audinio + 3 mm kempinės audinio.
2. Apdangalo šoninės dalys pagamintos iš 150D oksfordo audinio, kraštai apsiūti ryškiomis oranžinėmis juostelėmis, abejose pusėse yra orlaidės ventiliacijai, šviesą atspindintys trikampiai, dirželiai apdangalo pritvirtinimui.